fredag 11 mars 2016

Moment 22

Moment 22: att köpa hantlar och skivstång (totalt 50 kg) för att bli lite starkare, men vara för svag för att forsla hem skiten i kollektivtrafiken. Händelseförloppet gick till som följer:

1, Glad i hågen köper jag detta kit i Kungens Kurva 

2, Min medtagna pirra pajar efter 20 meter. Som tur var hade väskan med vikterna hjul. Pirran dumpas i en buske.

3, 50 kg visar sig vara mycket, mycket tungt för min förgubbade pojkkropp 

4, Jag hittar en övergiven kundvagn som jag snor, och lägger väskan i det nedre uterummet 

5, Jag lyckas utan problem skjuta vagnen till busshållplatsen. Kundvagnen dumpas ogenerat vid en rabatt. 

6, Jag lyckas utan problem åka buss och tunnelbana hem till Örnsberg. 

7, Jag har inte ätit någon lunch och är skakis. Köper en Snickers Hazelnut på Pressbyrån. Gott. 

8, Efter 10 meter lossnar ett av hjulen från väskan på grund av den frapperande mängd grus som täcker marken. Döda mig, nu. 

9, Jag lyckas släpa väskan en hyfsat lång bit, men jag får stanna var tionde meter för att sätta fast hjulet igen. 

10, Den sista uppförsbacken känns oändligt lång. Funderar på att ringa en taxi för att åka 50 meter. 

11, Jordklotets bästa gubbe stannar med sin bil och erbjuder skjuts. Jag accepterar snabbare än han hinner säga "protes". 

12, Skrev detta på Facebook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar